Remove Navbar

Friday, August 10, 2007

洛杉磯 #48 : 地震

昨天晚上十二點才開始寫我的大作;好不容易寫完,已接近凌晨一點。
這時突然感覺一陣搖晃,媽啊! 地震 @@。
嚇得我不由自主叫了一聲「啊、地震」。
等到平息後,這才想到走到隔壁房看一下汪汪是否安好?
沒想到她被地震搖醒了。

在台灣、也不是沒遇過地震。九二一都遇過了,這點兒小搖晃算啥?
平常以我熟睡地像豬一樣的程度,這一丁點兒是絕對無法讓我清醒。
恰好昨天文思泉湧,很認真寫了篇英文作文,這才遇上了。
該說是幸、還是不幸呢?

入睡前,躺在床上左思右想。
美國房子多是木造 (這一直讓我不斷聯想到〝三隻小豬〞的故事) ,以我呆楞在原地的反應來看;真倒下來時,已經被壓死了!
當我逃生時,要帶哪些東西? Notebook、相機還有錢包。
今天跟汪汪討論後,她笑我笨,真要逃命,頂多袋子拎著就跑了;根本沒時間讓妳思考。哪還能想到要帶什麼東西啊?

想想也是,我真是被搖昏頭了。


為了紀念這難能可貴的地震時光,決定把菜英文貼上來。

My Favorite Activity - Yoga

Yoga is an ancient activity from India. It was developed and became a popular activity. There are many people practicing yoga and they truely love it.

The ancient yoga maybe had 4-6 branches. Hatha Yoga and Spirit Yoga are popular in the gyms and yoga classes.

The creator of Hatha Yoga believed people who practice Asana Chart can let their bodies flexible and finally feel like a baby.
After 2 years, I believe that's true.

Many people have the same reason to practice yoga. They want to get in good shape. It's not a problem but they ought to do it little by little. If they do it in hurry, they will hurt themselves.

At the beginning, my body was like a stone. My fingers couldn't touch the floor when I bent my back. I try to go to class frequently. Now, my palms can touch the floor completely. My body also became more flexible and healthy.

I really love YOGA.


[ 一邊運動、一邊狂吃。$6 for 2, 16oz/each ]


(*LA TIME: 8/9 5:20PM)

2 comments:

Anonymous said...

我很該慘,在這邊狂吃哈根打死
不過吃過9~10種口味下來
我覺得最好吃的是vanilla swiss almond
不討厭杏仁的話,超推薦這個喔

拿鐵娜緹 said...

我喜歡右邊那個,叫做 butter pecan (的樣子,不確定)。
很像楓香核桃 (香草+核桃),只是不太確定是不是一樣的?

Post a Comment